Chętni uczniowie z klas 4-7 brali udział w konkursie literacko - plastycznym pt. „Dalsze przygody mojego ulubionego bohatera”. Po przeczytaniu wybranych książek, zainspirowani losami głównych bohaterów, młodzi pisarze dopisali dalszy ciąg ich perypetii i wykonali odpowiednie ilustracje. Dzięki temu powstał zbiór ilustrowanych opowiadań dostępny w bibliotece szkolnej.


Jury w składzie A.M. Łapińska i M.J. Sołowiej przyznało następujące nagrody i wyróżnienia:
I nagroda – Zofia Pawenta kl.4 „Dalsze przygody rybaka i złotej rybki”
II nagroda – Konrad Jaworowski kl.6 „Dalsze przygody chłopców z Placu Broni”
III nagroda – Julia Narewska kl.4 „Dalsze przygody Brzydkiego Kaczątka”
Wyróżnienia – Martyna Jabłonowska kl.4, Magdalena Piszczatowska kl.4, Wiktoria Markowska kl.4.

Czytaj więcej...

W miesiącu marcu najmłodsze dzieci oceniały wielkość przedmiotów poprzez stosowanie porównań. Porządkowały przedmioty wg. wielkości. Nabywały wiedzę na temat postaw i przekonań ekologicznych oraz konieczności ochrony środowiska naturalnego. Poprzez wspólne segregowanie odpadów dzieci uczyły się odpowiedzialności za środowisko.  Wspólnie wykonały prace z materiałów wtórnych pt. „Nasz Świat”.

Ponadto poznawały trudne słowa, poszerzały swój słownik czynny. Bawiły się trudnymi słowami. Zapoznały się ze specyfiką restauracji. Uczyły się prawidłowo układać sztućce. Bawiąc się w restaurację dzieci poznały zasady kulturalnego zachowania się podczas spożywania posiłków.

Poprzez zabawy i śpiewanie piosenek poznawały nowe słowa z  języka angielskiego.

Czytaj więcej...

"Otwarte Drzwi - edukacja III"

Projekt „Otwarte Drzwi – edycja III” jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020.

 

Praca z materiałem M. Montessori

Dzieci z oddziału przedszkolnego korzystają z materiałów z różnymi stopniami aktywności M. Montessori. Materiały pozwalają dzieciom silnie zaangażować się w poznawanie podstawowych reguł matematycznych takich jak: klasyfikowanie, porównywanie, poznawanie cyfr, figur geometrycznych, liczenia i dokonywania prostych operacji matematycznych. Pobudzają samodzielność dzieci oraz odpowiadają ich zainteresowaniom. Przez to dzieci uczą się, że każda praca musi być zaplanowana, przygotowana, podzielona. Podczas pracy dzieci uczą się kolejności działań oraz współpracy i dzielenia się informacją z innymi dziećmi. Młodsi mogą w ten sposób uczyć się przez obserwacje starszych. Praca przy pomocy tego materiału prowadzi do pobudzenia ducha i rozwoju wrażliwości zmysłów.

 

Czytaj więcej...

Starsze przedszkolaki zapoznają się z pojęciami matematycznymi na unijnych zajęciach w ramach projektu ,,Otwarte drzwi-lll edycja''.

Czytaj więcej...

W dniach 22-23 marca 2018 roku w bibliotece szkolnej odbył się kolejny kiermasz książki.

Kiermasze cieszą się dużą popularnością wśród uczniów i nauczycieli. Każdy może znaleźć odpowiednią pozycję dla siebie lub swoich bliskich, tym bardziej, że ceny nie są wygórowane, a wydania książek bardzo ładne. Tematyka książek jest bardzo zróżnicowana – od bajeczek i baśni, przez książeczki edukacyjne  i kolorowanki, po książki popularno-naukowe, słowniki i atlasy.

Dzięki akcji czytelnicy mogli uzupełnić własną biblioteczkę, zaś biblioteka wzbogaci się o nowe pozycje z serii Dziennik Cwaniaczka i Czytam sobie. Dziękujemy uczniom klasy siódmej za pomoc w organizacji kiermaszu.

Czytaj więcej...